Projektinių veiklų savaitė „Minijos“ progimnazijoje – nauji atradimai
Lietuvos švietimo sistemoje numatoma nemaža pokyčių, kurie turėtų padėti ugdyti moksleivių socialines ir asmenines kompetencijas, o praktinių metodikų taikymas – adekvačiau prisitaikyti gyvenime, darbo rinkoje.
Atnaujinant ugdymo turinį mokyklos skatinamos priimti sprendimus ugdymą organizuoti ne tik mokykloje, bet ir kitose aplinkose, sudarant sąlygas mokiniams giliau suprasti supantį pasaulį autentiškomis sąlygomis. Tad Gargždų „Minijos“ progimnazijoje mokinių tėvų iniciatyva gimė sumanymas mokslo metų pabaigoje organizuoti projektinių veiklų savaitę. Tėvų iniciatyvai pritarė progimnazijos Metodinė taryba, ją palaikė Klaipėdos rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyrius. Nors idėja visiems atrodė priimtina ir patraukli, tačiau dėl jos įgyvendinimo teko ilgai diskutuoti, svarstyti, derinti. Kadangi mokykloje mokosi 570 skirtingo amžiaus, skirtingų klasių mokinių, kilo nemaža iššūkių – kaip juos suskirstyti į skirtingas grupes, kaip fiksuoti lankomumą, kaip organizuoti pavėžėjimą. Nuolatinis darbas davė vaisių – pavyko priimti optimaliausius sprendimus ir gegužės mėnesį 5–8 klasių mokiniams 38 mokytojai pasiūlė 23 projektines veiklas, suskaičiuotas ir projektinių veiklų biudžetas.
Projektinių veiklų savaitė buvo organizuojama nuo gegužės 29 d. iki birželio 2 d. Daugelis mokytojų, siūlydami projektines veiklas, darbą organizavo tiek mokyklos patalpose, tiek už jos ribų. Mokiniai galėjo rinktis labai įvairias veiklas, kurių metu dalykines žinias taikė praktikoje, turėjo galimybę atsiskleisti, susirasti naujų draugų, pažinti aplinką, kurioje gyvena. Kai kurios projektinės veiklos buvo glaudžiai susijusios su mūsų miestu, apylinkėmis. Pavyzdžiui, projekto „Gyvoji istorija“ dalyviai atkūrė kuršių genties medinės pilies maketą, stovėjusį Kalniškės piliakalny, o kito projekto metu moksleiviai sukūrė savo knygą „Gidas po Gargždus“. Dar viena grupė, pasirinkusi darbą projekte „Gargždų miesto gatvės“, susipažino su Gargždų miesto istorija, lygindami šiuolaikinį turistinį žemėlapį su 1967 m. žemėlapiu, sužinojo, kaip keitėsi gatvių pavadinimai, miesto veidas.
Projektinių veiklų įvairovė leido mokiniams domėtis bei gilinti ir įvairių mokomųjų dalykų žinias, kuriant lietuvių kalbos stalo žaidimus, leidžiant mokyklos laikraštį, verčiant filmukus iš anglų kalbos, darant įdomiuosius bandymus chemijos laboratorijoje, piešiant dekoracijas literatūros kūrinio inscenizacijai ar kuriant komiksus „PowerPoint“ programa.
Daug neišdildomų įspūdžių patyrė projekto ,,Gamtos paslaptys“ dalyviai, kurie lankėsi Varnių regioniniame parke. Susipažinę su krašto istorija, geografine įvairove, išklausę paskaitą apie bebrus, tyrinėtojai laidosi per balas ir tešlynus ieškoti bebrų namų, o projekto savaitės pabaigą vainikavo ekstremalus orientacinis naktinis žygis.
Džiaugėsi ir tie, kurie aktyviai leido laiką gamtoje, gilindamiesi į žvejybos paslaptis, aiškindamiesi meškerės veikimo mechanizmą. Sporto gerbėjai turėjo galimybę tobulinti krepšinio, futbolo, paplūdimio tinklinio įgūdžius. Netikėtą staigmeną visiems padovanojo miuziklo kūrėjai, pakvietę į savo premjerą.
Neįprasta mokslo savaitė atnešė daug jaudulio, emocijų ir įvairiausios patirties tiek mokiniams, tiek mokytojams, tiek administracijos darbuotojams. Apklausoje dalyvavę mokiniai ir mokytojai mano, jog šis projektas pavyko. Mokiniai išvardijo daugybę privalumų – naujos patirtys, galimybė susirasti draugų, komandinis darbas, puikios emocijos, galimybė geriau pažinti mokytoją, įdomios praktinės veiklos.
Mokytojai turėjo galimybę kūrybiškiau pažvelgti į savo dalyko perteikimą, išbandyti naujus metodus, įgyti patirties, kuri padeda tobulėti.
Ramunė BALSYTĖ
„Minijos“ progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui