„Tyrėjų naktis“ nustebino įdomiais bandymais

„Tyrėjų naktyje“ dalyvavo komandos iš kelių rajono mokyklų.

Šiuolaikiniams mokiniams yra labai svarbu, kad pamokos vyktų ne tik skaitant vadovėlius klasėse, bet ir už jų ribų, netradicinėse aplinkose, pasitelkiant išradingumą. Inovatyvus renginys, skatinantis rajono moksleivių smalsumą patiems patirti mokslo pasiekimų vertę, vyko Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje.


Praėjusį penktadienį mokinius maloniai nustebino „Vaivorykštės“ gimnazijos rajoninis renginys „Tyrėjų naktis“, kuris buvo finansuojamas iš kokybės krepšelio. Mokykloje nuo 10 valandos vyko įdomi pažintinė tiriamoji veikla „Būk tyrėjas“. Gamtos mokslų laboratorijoje dalyvavo komandos po 6 mokinius (8–9 klasės) iš „Vaivorykštės“, Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos, „Kranto“ ir „Minijos“ progimnazijų. Komandos atliko 3 praktikos darbus. Pirmasis tyrimas „Plazmolizė augalų ląstelėse“. Mokiniai aiškinosi, kaip kelių barstymas druska tirpdo ledą ir kaip tai atsiliepia augalo ląstelėms. Antrame praktikos darbe „Cukraus ir gliukozės substrato poveikis mielių išskiriamo anglies dioksido kiekiui“ mokiniai naudojo anglies dioksido jutiklius. Moksleiviai smalsiai tyrinėjo cukraus ir gliukozės substrato poveikį mielių išskiriamo anglies dioksido CO2 kiekiui. Smagiausias, labiausiai paaugliams patikęs darbas „Muilo gamyba“ (mokytojos J. Gerulskienė ir R. Kundrotienė). Moksleiviai išmoko pasigaminti muilą ir savo gaminį galėjo parsivežti namo.
Per pertraukas vyko mokinių demonstraciniai bandymai. Džiugu paminėti, jog daug moksleivių ne tik demonstravo bandymus, bet ir dalyvavo renginyje. Mokiniai galėjo stebėti difuziją piene, kaip išimti monetą nesušlapus rankų, kaip pripūsti balioną, pagamino dantų pastą, cheminį laikrodį ir dar daug kitų demonstracijų. Mokinė Julija pagamino hidrofobinį smėlį, kuris įdėtas į vandenį nesušlampa. Taip pat moksleiviai demonstravo pagamintas lavos lempas. Renginio dalyviai buvo vaišinami arbata.
Veikė kūrybinės dirbtuvės „Prikelti antram gyvenimui“, kurių metu mokiniai galėjo iš panaudotų laikraščių pasigaminti popierių. Buvo smagu stebėti, kaip plastikas virsta paveikslais (mokytoja R. Kundrotienė). O kūrybinėse dirbtuvėse „Popierius iškenčia viską“ pasidaryti popierinį modelį (mokytojas E. Venckauskas).
Matematikos ir IT mokytojas D. Agintas vedė 3D modeliavimo edukacinius užsiėmimus. Mokiniai galėjo susipažinti su „Solidwork“ programa ir 3D spausdintuvu pasigaminti nedidelių gaminių.
Tiriamąją veiklą „Tarša Gargždų mieste“ lauke vedė anglų kalbos mokytoja ir IV klasės gimnazistai. Mokiniai turėjo išsiaiškinti taršos šaltinius Gargždų mieste.
Visą dieną veikė stendinių modelių paroda „Popieriaus metamorfozė“, kurioje mokiniai galėjo pamatyti technologijų mokytojo E. Venckausko ir jo mokinių darbus, užėmusius prizines vietas respub­likiniuose ir tarptautiniuose konkursuose.

Technologijų mokytojas E. Venckauskas pristatė stendinių modelių parodą.


Gamtos mokslų laboratorijoje pirmų klasių mokiniai atliko praktikos tiriamąjį darbą „Uolienų tipų nustatymas“. Darbui atlikti buvo naudojami atsitiktinai iš lauko surinkti akmenukai. Mokiniai ant akmenukų užlašino druskos rūgšties tirpalo ir taip galėjo išsiaiškinti, ar uoliena (akmenukas) yra magminės ar nuosėdinės kilmės. Gimnazistai sužinojo, kad magminės kilmės uolienos nereaguoja į druskos rūgšties tirpalą, o užlašinus druskos rūgšties ant nuosėdinės kilmės akmenuko jis tirpsta, putoja (mokytoja Jurga Venckauskienė).
Sierpinskio piramidė – tai fraktalas, sudarytas iš atsikartojančių komponentų – piramidžių. Piramidės statymui visi gimnazijos matematikos mokytojai ir mokiniai ruošėsi iš anksto. Kiekvienas gimnazistas turėjo pagaminti bent vieną tetraedrą. Surinkome apie 1 500 mažų piramidžių. Penktadienio popietę pabandėme iš jų suklijuoti – pradžioje pastatyti mažesnes konstrukcijas, o vėliau jas jungėme į didesnes piramides, kol sukonstravome visą Sierpinskio piramidę. Darbas truko iki vakaro, kol raudonų, žalių ir geltonų spalvų mažos piramidės virto didžiuliu statiniu.
Renginio plakatą sukūrė IVb klasės mokinė Džeivyda Palinauskaitė. Emblemą renginiui „Būk tyrėjas“ sukūrė II klasės mokinė Agnė Požytė. Plakatus refleksijai sukūrė III klasės mokinė Ineta Venckutė.
Rajoninis renginys „Tyrėjų naktis“ pranoko visus lūkesčius. Jo metu mokiniai paliko atsiliepimų ir dauguma skambėjo taip: „Puikus renginys, puikūs eksperimentai, visi pavyko, būtinai pakartokit kitąmet“; „Smagu ir naudinga! Pamačiau naujų dalykų, bet kai kuriuos žinojau“; „Chemijos nesimokiau, tai daug išmokau“ ir kt. Iš mokinių apklausos paaiškėjo, kad moksleiviai norėtų daugiau tokių renginių. Renginio organizatorė, biologijos mokytoja R. Kundrotienė džiaugėsi, kad „Tyrėjų naktis“ pavyko, o mokiniai palaikė vieni kitus. Pedagogė tikisi, kad šis renginys išaugs į kasmetinį, dar didesnį renginį.


Danielė DOMEIKYTĖ
„Jaunimo erdvės“ jaunoji korespondentė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių