Inžinerinio ugdymo diena Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazijoje
Mažvydiečiu būti gera ir čia mokytis įdomu! Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazijaiš kitų ugdymo įstaigų išsiskiria tuo, kad čia yra įgyvendinama inžinerinio ugdymo programa. Iš viso turime 16 klasių su inžinerine pakraipa. Klasėse nuosekliai, sistemingai ir kryptingai ugdoma mokinių inžinerinė kompetencija suteikiant jiems reikiamų žinių, gebėjimų ir vertybinių nuostatų, susijusių su inžinerinėmis profesijomis ir inžinerine kūryba.
Progimnazija, siekdama ugdytikiekvieno mokinio inžinerinę kompetenciją, organizuoja inžinerinio ugdymo dienas, kuriose dalyvauja visi mokyklos mokiniai. Viena tokių dienų buvo kovo 14. Šią dieną mokiniai turėjo po dvi skirtingas veiklas.
Visi pradinių klasių mokiniai veiklos ,,Mano LEGO pasaulis“ metu konstravo vėjo malūnus, namus, mašinas, lėktuvus, vaizdavo ,,pi“ reikšmę(kovo 14 diena – Pi diena – neoficiali kasmetinė šventė, skirta matematinei konstantai ,,pi“ paminėti) ir kūrė kitokius nuostabius inžinerinius stebuklus panaudodami iš namų atsineštas LEGO konstruktoriaus kaladėles. Buvo pasinerta ir į kūrybos bei pasakų pasaulį (veikla ,,Lietuvių liaudies pasakos, jų simbolika konstruojant su LEGO“) konstruojant mitologinį personažą – raganą.Dalis mokinių dalyvavo Robotikos akademijos užsiėmime ,,Raštingumas. Kodėl pamiršome spausdinimo presą?“. Jo metu mažieji sužinojo, kaip veikia spausdinimo presas, nagrinėjo raštingumą ir jo kitimą metams bėgant, gilinosi į rašto istoriją bei jo svarbą žmonijai. Žinias įtvirtino sukurdami ir užprogramuodami LEGO Education prototipą. Vėliu edukacijoje ,,Lietuvos transporto raida“ susipažino su senovinėmis ir dabartinėmis susisiekimo priemonėmis, konstravo motoriuku varomas LEGO mašinėles. Taip pat mokėsi lankstyti iš popieriaus lėktuvėlius, ruošėsi varžyboms ,,Mažvydo skrydis 2022″. Tai bent įdomybės!
Penktų klasių mokiniai per praktinį-inžinerinį UAB GREN Klaipėda užsiėmimą iš įmonės direktoriaus Donato Petroniosužinojo, kaip veikia dronai, kur jie naudojami. Susipažino su kondensatoriais, kurie skirti elektros energijos vertimui į šilumos ir šviesos energiją. Patys mokiniai su infraraudonųjų spindulių termometru matavo nutolusių objektų temperatūrą, termovizoriumi sekė šiluminius pėdsakus, stroboskopu nustatinėjo sukimosi greitį. Ir čia turiu dėti daugtaškį, nes viską, ką jie išgirdo, pamatė ir pabandė, regis, išvardinti sunku. Ir mokiniai, ir mokytojai liko sužavėti esamais inžineriniais stebuklais ir jų panaudojimo galimybėmis.Tuo metu kiti mokiniai turėjo praktinę užduotį – iš popieriaus išlankstyti pasirinktos formos lėktuvėlius, kurie taikliai nuskristų į taikinius.
Šeštų klasių mokiniai edukacijoje ,,3D rašiklis – kūrybiškiems mokiniams“ gamino pieštukines, vėjo malūnus bei raketas. Buvo labai smagu stebėti susikaupusius ir liežuvius iškišusius mokinius taip stipriai susitelkusius darbui. Kita veikla buvo pavadinta vėjo malūno iššūkiu, nes mokiniai, gavę tik vienkartinius šiaudelius, šaukštelius, peilius ir putų polistireno gabaliukus, turėjo sukonstruoti besisukančius vėjo malūnus. Mokyklos laboratorijoje skraidė ne tik putų polistireno gabaliukai, bet ir savo darbu susižavėjusių mokinių balsai. Vėliau, pasitelkusorigamio lankstymo technologiją, kūrė instaliaciją ,,Draugystės pieva“. Buvo lankstomos geltonos, žalios, raudonos ir mėlynos spalvos tulpės, kurios jau spėjo papuošti progimnazijos vidinį kiemelį ir išreiškė solidarumą su ukrainiečių tauta. Iš viso buvo pagamintos net 185 tulpės.
Septintų ir aštuntų klasių mokiniai (taip pat ir penktokai), vadovaujami Baltijos gimnazijos ,,inžinierių“, dalyvavo ,,Pingpong“, ,,Archeologija“, ,,Juodoji dėžė“ ir ,,STEAM dėžė“ užsiėmimuose.Buvo kuriami saulės ir vandens energijos modeliai, konstruojamas JAV Sietlo televizijos bokštas, net elektrinis malūnas. Išties, išskirtinių inžinerinių sprendimų reikalaujančios veiklos!Vėliau progimnazijos vyriausieji dalyvavo nuotolinėje paskaitoje ,,Fotografija mobiliajame telefone”. Mokiniai susipažino su fotoaparatų istorija, atsakinėjo į pasitikrinimo klausimus, gamino stovelį mobiliajam telefonui laikyti ir lauke darė įdomesnes nuotraukas telefonu.Kas galėjo įtarti, kad geram kadrui reikia pasitelkti inžineriją?Kiti dalyvavo pažintinėje-praktinėje veikloje VšĮ Jūrinio sektoriaus darbuotojų rengimo centre, kur mokiniai buvo supažindinti su inžinerinio sektoriaus specialybėmis, jiems buvo pristatyta laivininkystės profesija.
Nežinau kaip jums, bet man jau galva susisuko nuo tiek daug įdomių ir prasmingų veiklų, stiprinančių inžinerinę kompetenciją ir kūrybinį mąstymą. Drąsiai galiu teigti, kad Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazijos mokiniai gyvena turiningą, prasmingą, įdomų ir unikalų gyvenimą. Pasikartosiu, bet kitaip negaliu, MAŽVYDIEČIU BŪTI GERA IR ĮDOMU!
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja
Modesta Barakauskaitė