Laugalių gatvės šaligatvis – vardan (ne)saugumo

Gargždiškiai piktinasi Laugalių gatvėje remontuojamu šaligatviu. Esą skuboti darbai prasilenkia su saugumu ir taip veltui švaistomi Savivaldybės biudžeto, mokesčių mokėtojų, pinigai.

 

Gargžduose Laugalių gatvėje remontuojamas šaligatvis. Tačiau kai kurie gargždiškiai neskuba ploti rankomis ir girti valdininkų, o atidžiau pažvelgia į šias esą dėl gyventojų gerovės daromas permainas. Štai Savivaldybės tarybos narys Algirdas Liaudanskis įsitikinęs, kad skubos tvarka klojamas šaligatvis prasižengia su eismo dalyvių saugumu ir rengiamas ant medžių šaknų.

Papiktino Tarybos narį

Kaip „Bangą“ informavo Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vedėjas Algirdas Ronkus, pėsčiųjų take palei Laugalių gatvę 260 m atkarpoje pradedant nuo Kretingos plento gatvės yra keičiami bortai, atnaujinama asfalto danga, perkastose vietose sustiprinami pagrindai ir šalinama dalis medžių, kurie buvo įaugę į tako pagrindą. Skamba gražiai, tačiau Tarybos narys A. Liaudanskis redakcijai atvertė ir kitą medalio pusę. „Čia klojamas šaligatvis yra didelė klaida. Šią nuomonę prieš tris savaites išsakiau Administracijos direktoriui Sigitui Karbauskui. Buvo keletas sprendimo variantų, bet į pastabas tik numojo ranka. Manau, spauda turėtų atkreipti dėmesį ir paviešinti biudžeto lėšų (visų mūsų mokesčių mokėtojų pinigų) švaistymo atvejį“, – intrigavo jis.

Verta paminėti, kad Laugalių šaligatvio remonto kaina siekia apie 22,5 tūkst. eurų. Darbai pradėti birželio pabaigoje ir bus baigti liepos pabaigoje.

5 metrai – ne naujiena

A. Liaudanskio nuomone, klojant šaligatvį Laugalių gatvėje, važiuojamoji dalis ties kitos pusės medžiais lieka vos 5 metrai. „Kaip gali prasilenkti du sunkvežimiai? Niekaip. Iki šiol viena sunkiasvorė mašina prasilenkimo metu ratą užlaipindavo ant senojo šaligatvio. Dabar laipins ant naujai pakloto, nes kitaip sustrigs arba vienas turės laukti toje vietoje, kur nėra medžių“, – prognozavo jis.

Administracijos direktorius bei Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vedėjas užtikrino, kad šaligatvis remontuojamas tose pačiose ribose, kokiose buvo, jis nėra plečiamas ar siaurinamas. Vadinasi, važiuojamoji kelio dalis visuomet buvo 5 metrai. „Tiesiog dabar šaligatvis lieka pėstiesiems, ir sunkiasvorės transporto priemonės juo nevažiuos. Gal reikėtų svarstyti šioje vietoje padaryti vienkryptį eismą, jei sunkvežimiai neprasilenkia, kad jie pasirinktų kitą kelią pasiekti garažus? Tai tikrai nėra vienintelis privažiavimas prie jų. Manau, kad gyventojų saugumas tik padidės – šaligatviu nevažinės sunkiasvoris transportas, o ir pats šaligatvis bus saugus, žmonės neužklius už išsikišusių plytelių, išsiklaipiusių bortų“, – mintimis dalijosi S. Karbauskas.

Pasirodo, Laugalių šaligatvio saugumas Saugaus eismo komisijoje svarstomas nė nebuvo. „Jei kils problemų dėl transporto prasilenkimo, svarstysime vienpusio eismo nustatymą“, – Administracijos direktoriui antrino minėtos komisijos pirmininkas Česlovas Banevičius. Jis pastebėjo, kad šaligatvis rengiamas būtent vardan pėsčiųjų saugumo, o iki šiol niekada nekilo problemų dėl masinio prasilenkimo Laugalių gatvėje.

Kloja ant medžių šaknų?

Gyventojai, pravažiuojantys pro Laugalių gatvę, piktinasi, nes esą šaligatvis klojamas ant senojo asfalto ir medžių šaknų. Pasak A. Liaudanskio, prie šaligatvio esantys medžiai yra pasenę, viduriai išpuvę, todėl juos reikėjo nupjauti arba šaligatvį tiesti kitoje medžių pusėje, kaip yra toliau Laugalių gatvėje už kanalo ties garažais. „Tokį neūkiškumą tikriausiai retai pamatysite. Šiandien skubos tvarka padarys, o jau po mėnesio puls perdaryti. Keista, kad ir techninė priežiūra leidžia ant medžio šaknų ir seno asfalto kloti naujus kelio bortus ir naują šaligatvį“, – piktinosi jis.

S. Karbauskas „Bangą“ užtikrino, kad pasikonsultavus su specialistais buvo nuspręsta nekloti naujo tako, o suremontuoti senąjį šaligatvį, pašalinant senus, supuvusius medžius, kurie kėlė grėsmę praeiviams. Jo teigimu, tokių medžių šaknys ir kelmai buvo pašalinti atliekant šaligatvio klojimo darbus. „Nauja danga vietomis klojama ant išlikusio asfalto dangos, jei ji tvirta. Ten, kur dangos neliko dėl medžių ir šaknų šalinimo, asfalto danga klojama ant naujai paruošto pagrindo“, – detalizavo Statybos ir kelių priežiūros vedėjas.

Skubos tvarka dėl vaikų

Anot Administracijos direktoriaus, šaligatvis skubos tvarka remontuojamas tam, kad pėstiesiems, tarp jų ir vaikams, būtų galima ne važiuojamąja dalimi patekti prie naujai įrengto Gargždų atviro jaunimo centro įrenginių komplekso. Mat senasis šaligatvis buvo prastos būklės, išsiklaipęs, bortai, ko gero, nuo sunkvežimių važinėjimo ant jų buvo deformuoti. „Šaligatvis iš tiesų buvo nesaugus, juo buvo nepatogu eiti pėstiesiems, ką jau kalbėti apie mamas su vežimėliais ar senyvo amžiaus asmenis, o tvarkant viešąją erdvę, naują Atvirą jaunimo centro įrenginių kompleksą, norisi, kad ir priėjimas būtų reprezentatyvus, patogus, saugus, kad žmonės džiaugtųsi sutvarkyta erdve ir jos prieigomis“, – skubos tvarką argumentavo S. Karbauskas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių