Paauglių pavasario atostogos – įvairios kaip velykiniai kiaušiniai

Asociatyvi nuotr.

Atostogos – puikus metas pailsėti nuo visų kamuojančių rūpesčių. Vieni jas praleidžia ramiai, gulėdami lovoje ir žiūrėdami filmus, kiti kaip tik dar labiau pavargsta, nes dirba, mokosi ir ruošiasi artėjančiam sunkiam etapui – suaugusiojo gyvenimui. Taigi, „Jaunimo erdvė“ paklausė, kaip moksleiviai (ir iš užsienio) praleido pavasario atostogas.

Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos abiturientė Gabrielė PET­RUOKAITĖ: „Paskutinės mano pavasario atostogos mokykloje kiek kitokios nei įprastai. Jų metu laikiau anglų kalbos kalbėjimo egzaminą, tad jam ruošiausi. Be to, sprendžiau kitų dalykų buvusių egzaminų užduotis, kartojau pamirštas temas. Stengiausi atrasti laiko sau, šeimai ir draugams. Grojau pianinu, klausiausi muzikos, prisiminiau mankštą, skaičiau, su draugais nuvažiavau prie jūros. Per šv. Velykas kaime aplankiau senelį, pasivaikščiojau gražiose Biržų apylinkėse. Netgi glosčiau senelio auginamus triušius bei veršiuką. Tai padėjo sumažinti artėjančių egzaminų stresą ir prisiminti gražius, paprastus, kasdieninius dalykus. Manau, kad šiuo metu visiems abiturientams svarbu nepamiršti savęs ir skirti laiko ne tik mokslams, bet ir pomėgiams, artimiesiems ir gamtai, nes tik taip išliksime ramūs ir turėsime energijos artėjančiam sunkiam etapui.“

Draugė, gyvenanti Graikijoje, Marina CHLOUPI: „Lyginant su visomis kitomis šventėmis, kurias švenčiame Graikijoje (pvz., Kalėdomis), Velykos yra vienintelės su tokia didele papročių įvairove. Atostogos trunka dvi savaites, o po pirmojo savaitgalio būna „Šventoji savaitė“, kurios kiekviena diena turi savo simboliką. Velykų sekmadienis: ši diena dažniausiai yra mūsų mėgstamiausia, nes švenčiame, rengdami šeimos šventes. Daugiausia gaminame tradicinę avieną ant iešmo ir kitus graikiškus delikatesus. Šias atostogas praleidau kaime su šeima, seneliais ir pusbroliais. Tai tikrai ramus kaimelis su tradicine bažnyčia ir gražiais kraštovaizdžiais, kur supa miškai ir upės. Stengiausi kuo labiau atsipalaiduoti ir pamiršti bent trumpam apie artėjančius egzaminus ir mėgautis gamta. Taip pat tapiau ir klausiausi nuostabaus paukščių čiulbėjimo.“

Klaipėdietė Akvilė GIRSKYTĖ: „Dalyvavau Lietuvos šaulių sąjungos II pakopos jaunųjų šaulių stovykloje, kuri vyko LDK Kęstučio motorizuotajame pėstininkų batalione Sakalinės kaime, Tauragės rajone. Šaulių sąjungoje savanoriauju jau 3 metai. Rutina buvo tokia: 6.30 val. keliamės, rytinė higiena, rytinis patikrinimas, rikiuotė lauke, pusryčiai, pasirengimas mokymams, lovų klojimas, mokymai, pietūs, praktiniai užsiėmimai, vakarienė, laisvas laikas, vakarinė higiena, pasirengimas miegui, miegas. Sunkiausia būna stovyklos lauko sąlygomis, kai tenka miegoti lauke palapinėje, kurioje nėra įprastų patogumų.
Stoti į Lietuvos šaulių sąjungą pasiūlė mama (Seimo narė Ligita Girskienė – aut. pastaba) ir pati pasisiūlė kartu dalyvauti sąjungos veikloje. Tai turėjo būti laikas kartu su mama, žygiai, nauja patirtis, nauji draugai ir t. t. Aš taip pat pasikviečiau savo geriausią draugę su jos mama.
Labiausiai patinka tai, kad susiradau daug naujų draugų, su kuriais dalyvaujame šauliškose stovyklose, žygiuose, mokomės įvairių įdomių dalykų: surasti koordinates, orientuotis miške, pirmosios pagalbos, maskuotės, išgyvenimo lauko sąlygomis, įvairių komandų, susikalbėti be žodžių ir pan.
Noriu pakviesti ir kitus savo bendraamžius prisijungti prie Lietuvos šaulių sąjungos, nes ten mes labai turiningai leidžiame laiką.“

„Vaivorykštės“ gimnazijos antrokė Erika BUDAJEVA: „Per atostogas nuveikiau ganėtinai daug. Buvau pas senelę ir ten atsivežėme margučių bei atšventėme jos 70-ąjį jubiliejinį gimtadienį. Po švenčių praleidau laiką su draugais gamtoje, ėjome pasivaikčioti. Negaliu nepaminėti, jog sportas yra svarbi mano gyvenimo dalis, taigi, vakarais bėgiodavau, o dienomis žaidžiau krepšinį varžybose, kurios vyko įvairiuose Lietuvos miestuose. Laisvą laiką praleidau su šeima Klaipėdoje, aplankėme įvairias parduotuves, senamiestį, jaukias kavinukes. Taip pat turėjome progą pasiklausyti seniai išsiilgtos Baltijos jūros bangų ošimo. Ten pamatėme daug jaunimo, kurie džiaugėsi šalies laisve, nuostabiu saulėlydžiu ir pavasarį primenančiu oru. Melnragėje saulė buvo ganėtinai kaitri, tad pabučiavo mūsų skruostus. Džiugu, jog dar labiau suartėjau su savo labai mylima jaunesne sesute, prisijuokėme ir šias akimirkas įamžinome nuotraukose.“

Labiau pasidomėjusi, ką mano bendraamžiai veikė per ganėtinai trumpas atostogas, išsiaiškinau, jog dauguma stengėsi pailsėti kiek įmanoma labiau. Tačiau kartais įvairūs rūpesčiai ar veiklos pakišdavo tam koją. Vieni sportavo, kiti tik gulėjo lovoje, žiūrėjo filmus, leido laiką su artimaisiais, draugais, o treti stropiai mokėsi artėjantiems egzaminams ar ruošėsi tarnybai už mūsų šalį. Apibendrintai galiu teigti, jog kad ir kaip praleidote savo atostogas, kiekviena akimirka buvo prasminga bent vienam žmogui – tai yra Jums.

Danielė DOMEIKYTĖ
Jaunimo savanoriškos tarnybos narė,
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos gimnazistė

Atostogų metu svarbus ir geras, gilus miegas, todėl nevertėtų pamiršti, kad tam įtakos turi ir  kokybiški čiužiniai bei antčiužiniai!