Po karantino patekti į „Sodrą“ itin sudėtinga

„Bangos“ redakcija jau ne kartą sulaukė skaitytojų nusiskundimų dėl „Sodros“ prieinamumo stygiaus po karantino. Žmonės stebisi, kodėl kasdienybėje itin reikalinga įstaiga, anot jų, vis dar „užsibarikaduoja“ ir taip atitolsta nuo žmonių ir jiems rūpimų problemų. Gargždiškiai gūžčioja pečiais, kodėl mėgautis ką tik palydėta vasara ir degintis paplūdimyje buvo galima, tačiau užsukti į „Sod­rą“ – ne. „Sodros“ atstovai tikina, kad įstaiga yra prieinama ir aptarnauja dar daugiau klientų negu iki šiol. Tačiau kažin ar į šį srautą patenka gyventojai, mažai besinaudojantys informacinėmis technologijomis. Mat jie redakcijai guodėsi, kad sunkiai supranta registracijos sistemą, vykstančią internetu arba telefonu, o net ir užsiregistravus pasitaiko atvejų, kai apie paskirtą laiką neinformuojama.

Ištiko net epilepsijos priepuolis

Pasak „Bangos“ skaitytojo Sigito (redakcijai pavardė žinoma), nors karantinas pasibaigė birželio 17 d., pasiekti „Sodros“ darbuotojus – vis dar neįveikiama užduotis. Vyras pasakojo, kad norėjo išsiaiškinti, kodėl kinta gaunamos pensijos dydis ir bandė kreiptis į minėtą įstaigą. Paskambinęs „Sodros“ nurodytu kontaktiniu numeriu, jis gavo atsakymą, kad yra užregistruotas, tačiau apie tikslią apsilankymo datą nebuvo informuotas. Tuomet pasiteirauti jis nuėjo į „Sodros“ Gargždų skyrių. „Prie užrakintų durų nebuvo net skambučio. Lauke šalia įėjimo lūkuriavo ir daugiau žmonių, norinčių paklausti rūpimos informacijos. „Sodros“ darbuotoja atsiliepė tik tada, kai pradėjau belsti į langą. Norėjau išsiaiškinti dėl man paskirtos netekto darbingumo pensijos: nesuprantu, kodėl man praėjusį mėnesį išskaičiavo 46 eurus. Susinervinęs nieko nesupratau, o dėl patirto streso mane ištiko epilepsijos priepuolis. Ar kada nors „Sodra“ atvers duris lankytojams? Baisu, kaip yra dirbama ar nedirbama dabar. Kodėl pažeidinėjamos mūsų, Lietuvos piliečių, teisės? Esame neįgalūs ir net negalime būti aptarnauti, negauname informacijos“, – nemalonią patirtį dėstė gargždiškis.

Jis stebėjosi, kodėl Lietuvos paštas, poliklinikos ir kt. įstaigos leidžia žmonėms užeiti į vidų, paklausti tam tikros informacijos, o norint susisiekti su „Sod­ros“ darbuotojais galima tik paskambinti. „Tai yra ne vien mano nuomonė. Aš gyvenu Gargžduose, dar galiu ateiti. Juk į „Sodros“ Gargždų skyrių atvažiuoja vyresnio amžiaus žmonių iš įvairių rajono kampelių ir nieko nepeša. Jie nemoka naudotis jokiomis technologijomis, o jiems net durų niekas neatidaro. Juk karantinas Lietuvoje atšauktas. Jei gali mus priimti gydytojai, tai kodėl valdininkai negali?“ – stebėjosi Sigitas.

Prašo kantrybės

Nors gargždiškius jaudina itin sudėtingas „Sodros“ paslaugų teikimas, įstaigos atstovai redakciją tikino, kad „Sodra“ veikia ir kasdien aptarnauja klientus, kurių srautas dėl epideminės situacijos kaip tik yra išaugęs. „Nuoširdžiai prašome kantrybės, darome viską, ką galime, kad klientams suteiktume visas paslaugas. Tačiau dėl epidemijos pirmiausia atsižvelgdami į savo klientų interesus, sveikatą bei saugumą turėjome imtis tam tikrų pokyčių. Todėl, vadovaudamiesi rekomendacijomis, kol nesibaigė ekstremali situacija, raginame gyventojus rinktis nuotolinius konsultacijų būdus – telefonu, elektroniniais paklausimais ar „gyvais pokalbiais“ (chat) „Sodros“ asmeninėje paskyroje gyventojams, o į klientų aptarnavimo padalinius vykti tik esant būtinybei“, – situaciją komentavo „Sodros“ Komunikacijos skyriaus vedėjas Saulius Jarmalis.

Jis aiškino, kad klientų aptarnavimo skyriuose priimami tik iš anksto užsiregistravę gyventojai, kad nesusidarytų grūstis ir kiekvienas klientas galėtų patogiai planuoti savo atvykimo į „Sodrą“ laiką. Be to, po kiekvieno kliento apsilankymo darbo vieta yra dezinfekuojama taip užtikrinant klientų bei darbuotojų saugumą. „Gyventojai registruotis konsultacijai gali paskambinę telefonu 1883 arba internetu www.sodra.lt/registracija. Nuoširdžiai tikime, kad galimybę naudotis bent jau telefonu turi visi gyventojai.“

Belieka tikėtis, kad pasaulis kuo greičiau grįš į įprastą rutiną, o reikalingos paslaugos bus pasiekiamos visiems taip, kaip ir buvome įpratę prieš pandemiją.


Komentaras

  • Gargždų bendruomenės pirmininkas Šarūnas VAIČIULIS:

    – Jau ne iš vieno gargždiškio girdėjau, kad kreiptis pagalbos į „Sodros“ Gargždų skyrių be išankstinės registracijos net neverta, o prisiskambinti – problematiška. Tad, kai pačiam reikėjo „Sodros“ paslaugų, rašiau užklausą savitarnos svetainėje.

    Pastebiu, kad karantininis laikotarpis daugelyje valstybinių institucijų pripratino nieko neįsileisti. Mano nuomone, jie tuo ir naudojasi.

    Manau, kad nėra teisinga orientuotis tik į XXI a. technologijas ir teigti, kad vyresnio amžiaus ar neįgalūs asmenys turi vaikų bei kitų giminių, kurie gali padėti susitvarkyti būtinus reikalus „Sodroje“ ar kitoje valstybinėje įstaigoje. Taip kitiems numetami institucijų įsipareigojimai. O ką daryti tiems žmonėms, kurie neturi į ką kreiptis pagalbos artimųjų ar pažįstamų aplinkoje?

Elena BRIDIKYTĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių