Sėkmingos karjeros pamatai dedami auginant save
Gimnazijos svečias Laurynas Gadeikis, 2004 metų „Vaivorykštės“ abiturientas, po pokalbio su mokiniais maloniai sutiko pasidalinti mintimis apie savo karjerą prie kavos puodelio. Baigęs studijas Jungtinėje Karalystėje, keletą metų dirbęs bankininku Londone, šiandien besimėgaujantis reputacijos valdymo eksperto veikla Šveicarijoje (konkrečiau apie savo veiklą svečias kalbėti nesutiko), Laurynas patikino, kad sėkmingos karjeros pamatai dedami vaikystėje.
Pagrindai – vaikystėje
„Užaugau mylinčioje ir darnioje šeimoje. Esu labai dėkingas savo tėčiui už disciplinos pagrindus, mamai už emocinio intelekto bagažą, broliui už pamokas dalintis ir seneliui už kantrybę bei nuolatinį ir nuoseklų anglų kalbos žinių ugdymą. Kaip ir daugelis paauglių, atrandančių savo individualumą, turėjau nemažai draugų, dažnai už mane vyresnių keleriais metais, iš kurių aš mokiausi, siekdamas būti į juos panašus, sąmoningai ugdžiausi tam tikras savybes. Turiu daug šiltų prisiminimų ir su daugeliu draugų vis dar palaikau šiltus santykius – pasimatome kiekvienais metais“, – pasakoja Laurynas.
Potraukis pažinti, mokytis ir kurti Lauryną lydėjo nuo vaikystės. Mamos teigimu, dar net nemokėdamas skaityti, labai domėjosi knygomis: patiko jas vartyti, žiūrėti į jose esančias iliustracijas ir klausytis tėvų skaitomų istorijų. Išmokęs skaityti, Laurynas prisimena skaitęs labai daug pasakų ir net bandęs „išleisti“ vienkartinį leidinį – mėgstamiausių pasakų knygą, perrašinėdamas labiausiai patikusias pasakas į atskirą rinkinį. Lauryno teigimu, jis nuo pat vaikystės siekė kuo daugiau sužinoti, o kurti istorijas ir mėgautis savo kūryba jį tiesiog žavėjo. Gal dėl to ir asmeninę „Monopolio“ versiją sukūrė, stebindamas ir džiugindamas susidomėjusius žaidimo partnerius.
Plėtojo kūrybiškumą
Kūrybiškumas, gimęs vaikystėje, sėkmingai plėtojamas pradinių klasių mokytojos Danutės Raudienės: Laurynas ją prisimena kaip mokytoją, į kiekvieną mokinį žiūrėjusią kaip į įvairialypę asmenybę, sugebėjusią sukurti individualų mokytojo ir mokinio ryšį bei patraukliai perteikti pasaulio pažinimo pagrindus, suformavusią teigiamą nuostatą į nuolatinį mokymąsi, paskatinusią įveikti kiekvieną naują iššūkį, lėtai, bet nuosekliai keliaujant užsibrėžto tikslo link. „Taigi, jei pavyktų atsukti laiką atgal, norėčiau grįžti į pradinę mokyklą!“ – šypsosi Laurynas. Kad Laurynas niekada nebijojo iššūkių, liudija jo siekis studijuoti užsienyje. Svečio teigimu, dar 16 metų būdamas bandė laimėti (per plauką nepateko!) stipendiją studijoms privačiame koledže Norvegijoje, Osle. Vedamas ryžto siekti savo tikslo studijuoti užsienyje, būdamas 18 metų, pradėjo verslo ir rinkodaros bakalauro studijas Didžiojoje Britanijoje. „Tuo metu neturėjau aiškios savo karjeros vizijos (be to, tuo metu Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje nebuvo pakankamai informacijos profesinio orientavimo klausimais), tiesiog labai norėjau studijuoti užsienyje – tai buvo vienintelis prioritetas minimaliai profesionaliai informuoto mokinio, o pasitaikius pirmai progai, t. y. studijų keliams į užsienį visiškai atsivėrus (istorinis kontekstas byloja, kad Lietuva į Europos Sąjungą įstojo 2004 m.), su šeimos parama nusprendžiau keliauti tarptautiniu keliu tolesnio profesinio ir kultūrinio išsilavinimo labui“, – prisimena Laurynas.
Studijų patirtis
Paprašytas pasidalinti mintimis apie studijų laikotarpio patyrimus, realizuotus (ar nerealizuotus) lūkesčius, įtaką asmenybės brandai, Laurynas 4 metų studijas užsienyje įvertina kaip neįkainojamas brandos ir gyvenimiškos patirties kontekste. „Daugeliu atžvilgiu horizontai atsivėrė, daugiakultūris kontekstas leido greitai suprasti tarptautinį išsivystymo lygį, o tolimesnės Finansų ir ekonomikos magistrantūros studijos suteikė žinių sėkmingai 8 metų karjerai įmonių ir investicinės bankininkystės srityje. Karjeros ir aukštojo mokslo kelyje išmoktos pamokos stipriai paveikė asmenybės brandą ir 100 proc. pateisino vaikystės svajones studijuoti užsienyje“, – teigia Laurynas. Beje, jeigu rinktųsi iš naujo, turėdamas šiandieninę patirtį ir išmintį, Laurynas norėtų studijuoti politikos, filosofijos ir ekonomikos krypties mokslus Oksfordo universitete.
Besidžiaugiančio savo karjera žmogaus visada klausiame, kaip pavyko to pasiekti, kas svarbiausia siekiant realizuoti jaunystėje sukurtus ateities planus? „Svajonių išsipildymo receptas paprastas – 99 % nuoseklaus darbo siekiant norimo tikslo ir 1 % sėkmės. Galbūt pasikartosiu, bet iš savo asmeninės patirties norėčiau paminėti, kad 1 % sėkmės dažniausiai pasiekia tie žmonės, kurie 99 % skiria nuosekliam darbui siekdami svajonių realizavimo, – įsitikinęs Laurynas. – Taip, žinau, kad didelė sėkmė prilygsta stebuklui.“ Atsakydamas į klausimą, kaip pasiekti išsvajotąjį tikslą, jis turi tik vieną patarimą: kasdien, po truputį, nuosekliai, kryptingai sukaupti kuo daugiau patirties ir išminties bei drąsiai žengti svajonės link.
Galimybė rinktis
Dalydamasis mintimis su gimnazistais apie reikšmingus kiekvienam žmogui dalykus: šeimą, draugus, mokyklą, skaitymo svarbą auginant save, pavyzdžio įtaką, smalsumą, charakterio tvirtumą nuosekliai siekiant tikslo ir kt., Laurynas, paklaustas, ką patartų besirenkantiems studijas šiandien, kaip atrasti savo vietą, ko klausyti – širdies, proto ar tėvų, atsakė: „Kiekvieno individo pasirinkimas yra unikalus reiškinys, apibrėžiantis jo asmenybę ir kuriantis ateities tapatybes. Šioje eroje nėra geriausio ar blogiausio pasirinkimo, yra tik galimybė bet kurioje situacijoje priimti asmeniškai palankiausią ir visapusiškai optimalų sprendimą. Manau, svarbu įsigilinti į save, apmąstyti ir suvokti, kas esame šiandien (dabartiniame žmonijos raidos ir žmonijos istorijos kontekste), kuo norėtume ir galėtume būti ar tapti ateityje. Suvokus kriterijus, kurie yra svarbūs individualiai asmenybei, jos dvasinio, emocinio, fizinio, kūrybinio ir intelektualinio potencialo augimui, bus daug lengviau pasirinkti ugdymo kryptis ir rasti vyresnius autoritetus, turinčius didesnę patirtį.“
Kalbėjosi karjeros
specialistė Barbora DOTIENĖ