Nuo gimimo vaikui skaitykime kasdien

Lietuvos vaikų ir jaunimo centras kartu su socialiniais partneriais lapkričio 6 d. organizavo forumą ikimokyklinių, priešmokyklinių ugdymo įstaigų pedagogams „Inovatyvios idėjos, skatinančios ikimokyklinio amžiaus vaikų žodinę kūrybą“. Pristatytas respublikinis projektas „Kaip Jasius pasaką mezgė“.

Vilniaus lopšelio-darželio direktorė, projekto organizatorė Inga Bielinienė papasakojo, kaip vaikai su pedagogais kūrė pasakų knygutes vaikų kūrybiškumui, skaitymo pradmenims ugdyti.

Nacionalinės M. Mažvydo bibliotekos darbuotoja Inga Mitunavičiūtė pasidalijo įžvalgomis apie būtinumą kas dieną vaikui nuo gimimo skaityti, aptarti iliustracijas, nors jis dar nekalba.

Pristačiau savo pedagoginę patirtį pranešime „Metodų įvairovė ugdant vaiko komunikacinę kompetenciją“. Akcentavau, kad vaikystės laikotarpis – tai laikas, kada vaikas vis labiau tobulina savo šnekamąją kalbą. Tėvai, vaikų darželių auklėtojos veikia besiformuojantį vaiko raštingumą tada, kai sukuriama visavertė, stimuliuojanti aplinka namuose ir darželyje. Pagrindinis tokios aplinkos tikslas – padėti vaikams įgyti raštingumo pagrindus, kurių jiems prireiks mokantis rašyti ir skaityti.

Ugdydama vaikų kalbą daug dėmesio skiriu etninių elementų panaudojimui ugdomojoje veikloje. Etninė kultūra – tai neišsenkanti lobių skrynia, kurioje gausu vaiko žodynui plėsti tinkančios medžiagos. Su vaikais klausomės liaudies dainelių, pasakų, mename mįsles, mokomės patarlių, priežodžių. Į šį procesą įtraukiau ir tėveliu: jie mezga pagalvėles su raidelėmis, kurios tinka ir žaidimui, ir mokymuisi, ir nusiraminimui, siuva lėlių teatrui lėles, kurios panaudojamos vaikų kalbos lavinimui.

Bendraujame su Dovilų etninės kultūros centru, mokomės iš audėjos Irenos audimo paslapčių, išsiaudėme kilpinį kilimėlį ir papuošėme grupės kampelį. Aplankėme Dovilų muziejų, istorikas Jonas Tilvikas supažindino su senoviniais rakandais, jų paskirtimi. Bibliotekininkė Eligija supažindino su knygų pasauliu. Kas dieną gaudami vis naujų įspūdžių vaikai gausina žodyną, lavėja atmintis, rišlioji kalba, ugdomi skaitymo pradmenys. Svarbus veiksnys vaiko komunikacinės kompetencijos ugdyme – gebėjimas klausytis. Klausomės įvairių žanrų kūrinėlių, dainelių, kalbame tarmiškai. Su ugdytine Eimante Kvedaraite dalyvavome respublikiniame vaikų ir jaunimo kūrybinio žodžio konkurse „Tramtatulis“, kur mergaitė tapo diplomantė.

Parengiau ir stendinį pranešimą apie komunikacinės kompetencijos ugdymo galimybes.

Turėjome galimybę dalyvauti trijose darbo grupėse. Vienoje iš jų žurnalistė Juventa Mudėnienė nuoširdžiai ir įtaigiai pristatė ką tik išleistą knygelę „Triušiukų abėcėlė“. Kitoje susipažinome su žodžio panaudojimo galimybėmis, teko pažaisti įvairius žaidimus kalbos garsų tarimo mokymui. Įgavau patirties ir supratau, kai darbas su vaikais mielas. Kai viską darai iš širdies, tai ir rezultatai džiugina tiek vaikus, tiek tėvelius.

Dalia BENIUŠIENĖ

Dovilų vaikų lopšelio-darželio „Kregždutė“ vyr. auklėtoja

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content