Atšaką per kaimus planavo jau prieš dešimtmetį
Praėjusią savaitę „Vakarų eksprese“ išspausdinus publikaciją „Geležinkelį iš Girulių kelia į Gargždus?“ į mūsų redakciją paskambino keletas skaitytojų iš Dauparų, Šlapšilės, Gribžinių kaimų teiraudamiesi, ar vėl atgijo prieš dešimtmetį kurpti planai apie geležinkelio atšakos tiesimą palei Kretingos plentą?
Vizijas brėžė už akių
Redakcijai skambinę skaitytojai priminė, kad tai nėra nauja idėja: dar 2009 m. tarp gyventojų pasklido žinia, kad planuojama tiesti geležinkelio atšaką iš Klaipėdos per rajono teritoriją. Tokia vizija jau buvo brėžiama Klaipėdos apskrities teritorijos bendrajame plane, nors Klaipėdos rajono bendrajame plane tai neatsispindėjo. Sumanymas tiesti geležinkelio atšaką palei Kretingos plentą, kuriuo dundėtų ir pavojingi kroviniai, buvo brandinamas Klaipėdos apskrities administracijoje. Tai buvo daroma už akių Klaipėdos rajono savivaldybei, nes su tuometiniais vadovais dėl tokių užmojų nebuvo tartasi.
Prieš geležinkelio vizijas sukilo rajono kaimų bendruomenės, tarp kurių ypač aktyvi buvo Gribžinių bendruomenė. Žmones šiurpino, kad jie kaimuose statėsi gyvenamuosius namus tikėdamiesi ramybės, kūrė kaimo turizmo sodybas siekdami vystyti savo verslą, o net su jais nesitarus, nediskutavus planuojama palei palanges paleisti krovininius traukinius. Bet prieš dešimtmetį kaip staiga tokie sumanymai iškilo, taip staiga ir subliuško: matyt, planams įgyvendinti pristigus lėšų tokie užmojai liko gulėti planuotojų stalčiuose. Tačiau juk ir buvo planuota perspektyvai: taigi tie 10 metų jau prabėgo.
Subrendo perspektyvinis sprendinys
2009 m. gegužės mėn. Klaipėdos rajono laikraštyje minėta tema buvo spausdintas straipsnis „Krovininiu traukiniu per kaimiečių gyvenimus“. Pateikiame jo ištrauką: „Klaipėdos apskrities viršininko administracijos regioninės plėtros departamento direktorės pavaduotoja Asta Raugalienė „Bangai“ paaiškino, jog apskrities teritorijos bendrojo plano projekte minėta geležinkelio atšaka yra pažymėta punktyrine linija, kuri reiškia, jog sprendinys yra tik perspektyvinis ir gali būti pradėtas įgyvendinti tik po 10 metų. Tai būtų labai brangus projektas. Juk reikalingos milžiniškos investicijos: esą 1 km geležinkelio atsieina 20 mln. litų. Išgirdęs iš „Bangos“ apie geležinkelio tiesimo planus Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorius Česlovas Banevičius teigė, jog Klaipėdos rajono bendrasis planas yra viršesnis nei rengiamas apskrities teritorijos bendrasis planas. „Turės atsižvelgti į mūsų Savivaldybės administracijos, Tarybos nuomonę. Apie tą geležinkelį nieko konkretaus dar nežinau“, – sakė Č. Banevičius.“ („Banga“, 2009, Nr. 36)
Savivaldybė: tai tik viena iš alternatyvų
Klaipėdos rajono laikraštis „Banga“ šią savaitę pasiteiravo Klaipėdos rajono savivaldybės vadovų, ar yra derinami kokie nors geležinkelio atšakos tiesimo per mūsų rajono kaimiškąsias teritorijas, netoli Kretingos plento, planai?
Ketvirtadienį gavome Klaipėdos rajono savivaldybės mero Bronius Markausko komentarą:
– Kol kas apie geležinkelio atšakos perkėlimą per mūsų rajono teritoriją jokios oficialios informacijos neturime. Planuojame artimiausiu metu kreiptis į Susisiekimo ministeriją ir pasidomėti, kiek šie planai realūs. Kiek man žinoma, šiuo metu tai tik viena iš alternatyvų, nėra atlikta net galimybių analizė. Be abejonės, jei prasidės diskusijos dėl šios vėžės perkėlimo į mūsų rajoną, mes tikrai norėsime dalyvauti šiose diskusijose ar darbo grupėse. Esame nusiteikę ginti gyventojų interesus įvertinę šios vėžės ekonominę ir socialinę naudą. Tačiau šiuo metu tai tik siūloma kaip viena iš alternatyvų ir nereikėtų iš anksto dėl to nuogąstauti.
Reda MILVYDIENĖ