Metų mokytojas motyvuoja mokiniai: profesijos prestižas pamažu, bet grįžta

Šiais metais minint Mokyklų bendruomenių metus, Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos sprendimu tęsiama tradicija pagerbti Metų mokytojo vardo premijomis tris rajono pedagogus. Nuo 2016 m. apdovanota 15 rajono mokytojų. Šiemet laureatėmis tapo Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė Dalia Bendikienė bei lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Rasa Rusteikienė ir „Kranto“ pagrindinės mokyklos vyresnioji matematikos ir fizikos mokytoja Ilona Tulabienė. Tarptautinės mokytojų dienos proga už profesinę ir visuomeninę veiklą kiekvienai skirta 500 Eur premija.

Atiduodu, kas geriausio

Saulėtą antradienio popietę pedagoges I. Tulabienę, D. Bendikienę, R. Rusteikienę pasveikino ir premijas įteikė Klaipėdos rajono savivaldybės meras B. Markauskas, vicemerė V. Riaukienė, Administracijos direktorius A. Bogdanovas ir Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas A. Petravičius.Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos pedagogė D. Bendikienė kolegų apibūdinama kaip iniciatyvi, atsakinga, mylima ir gerbiama kolegų, mokinių, jų tėvų. Mokytoja išsiskiria pozityvumu, darbštumu, nuoširdžiu rūpesčiu dėl mokinio sėkmės, jos puikūs darbo su skaitmeninėmis technologijomis įgūdžiai, o pamokos aktyvios, įdomios ir motyvuojančios. „Įeini į klasę, o čia tau į akis žvelgia jaunas žmogus ir šypsosi, nori kažką iš tavęs išgirsti. Tuomet dingsta susikaupęs nuovargis ir atiduoti viską, ką gali geriausio“, – vaizdžiai į klausimą, kas motyvuoja dirbti pedagoginį darbą, atsakė D. Bendikienė. Tačiau nė viena iš jos dukrų pedagogės kelio nepasirinko, viena studijuoja matematiką, kita – muziką.

D. Bendikienės mokiniai parengia ir skaito pranešimus tarptautinėse konferencijose, yra tarptautinių konkursų, olimpiadų prizinių vietų laimėtojai. Pedagogė yra sukūrusi mokomuosius testus „Kvadratinė funkcija“, kurie pristatyti Vakarų Lietuvos matematikos mokytojų konferencijoje. Kiekvienais metais veda atviras srautines pamokas. Jų metodika pateikta Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centro edukaciniam bankui. Nuo 2014 m. organizuoja ir veda respublikinę matematikos kūrybinių-projektinių darbų konferenciją „Matematika už lango“. Pedagogė dirba olimpiadų vertinimo komisijose, taip pat vertina valstybinius brandos egzaminus.

Pradėti nuo savęs

„Vaivorykštės“ gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros pedagogė, mokyklinio teatro režisierė Rasa Rusteikienė, jau daug metų ugdytinius mokydama gimtosios kalbos, prisideda prie jų gebėjimo gyventi ir dirbti šiuolaikinės visuomenės sąlygomis. Savo darbe ji diegia ugdymo naujoves (turinio, formos, metodų). Siekdama kryptingo profesinio tobulėjimo mokytoja nuo 2020 m. rugsėjo pradėjo studijas „Švietimo lyderystės“ programoje Vilniaus ISM universitete (švietimo vadybos magistras). Šiais metais dirbo lietuvių kalbos ir literatūros valstybinio brandos egzamino vertinimo komisijoje. Džiugina mokytojos ugdytinių pasiekimai respublikinėse konferencijose, Lietuvos mokinių meninio skaitymo konkursuose, kūrybiniuose projektuose, organizuojamuose renginiuose. Mokytoja yra išugdžiusi ne vieną jaunąjį talentą. Šiais metais mokytojos parengtas ir laimėtas, jau įgyvendinamas etnokultūrinis projektas „Apie holokausto tamsą meno šviesoje“. Mokytoja yra viena iš gimnazijos pedagogų bendruomenės lyderių.

R. Rusteikienė taip pat patikino „Bangą“, kad ją motyvuoja jauni žmonės. Jos nuomone, pedagogo profesijos prestižas, nors labai po truputį, bet keičiasi. „Kiekvienas turime pradėti nuo savęs. Ką pats galvoji apie tą profesiją, kaip pats ją priimi ir koks tavo santykis“, – teigė pedagogė. R. Rusteikienė pasidžiaugė, kad jos mokiniai taip pat renkasi studijuoti lietuvių kalbą, režisūrą, aktorystę. Jos dukra studijuoja Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakultete.

Skatina vertybių gaires

Matematikos ir fizikos mokytoja Ilona Tulabienė Gargždų „Kranto“ pagrindinėje mokykloje dirba nuo 2017 m. Per palyginti trumpą laiką ji su ugdytiniais pasiekė puikių rezultatų ne tik tiksliųjų mokslų, bet įvairiausiose srityse. Mokytoja su mokiniais aktyviai dalyvauja ekologijos ir gamtosauginiuose konkursuose „Žalioji olimpiada“, buria mokinius ne tik mokytis, bet ir atsakingai peržiūrėti vertybines gaires – mažinti vartojimą, rūšiuoti, tausoti gamtos išteklius ir aplinką. Jos parengti ugdytiniai 2020 m. Lietuvos mokinių etninės kultūros Mažosios Lietuvos turo olimpiadoje iškovojo 2-ąją vietą. Ilona Klaipėdos rajono mokytojams 2019–2020 m. parengė ir įgyvendino 40 valandų mokytojų kvalifikacijos kėlimo programą „Interaktyvių žaidimų kūrimas ir panaudojimas pamokose“, parengė ir autorinius seminarus apie Mažosios Lietuvos tautodailę, delmonų gamybą ir kt. Dar 2018 m. stažavosi Ženevoje, Šveicarijoje.

I. Tulabienė atkreipė dėmesį, kad darbas per karantiną nebuvo lengvas, nes labai trūko tiesioginio kontakto tiek mokiniams, tiek pedagogams. „Smagiausia, kad dabar patys mokiniai sako, jog darykim viską, kad kuo ilgiau „ištemptume“ ir nebereikėtų grįžti į griežtą karantiną“, – šypsodamasi pasakojo I. Tulabienė.

Siekia bendradarbiavimo

Saulėtą antradienio popietę pedagoges pasveikino ir premijas įteikė Klaipėdos rajono savivaldybės meras Bronius Markauskas, vicemerė Violeta Riaukienė, Administracijos direktorius Artūras Bogdanovas ir Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas Algirdas Petravičius.

„Labai gerbiu mokytojo profesiją. Manau, kad kai buvo renkamos idėjos Lietuvai, labai teisingai užbrėžtas tikslas mokytojo profesiją padaryti prestižinę“, – sakė Klaipėdos rajono meras B. Markauskas.

Apdovanotos pedagogės, paragintos išsakyti savo pageidavimus, pastebėjimus dėl švietimo rajone, atsakė, jog būtų prasminga intensyviau bendradarbiauti su Klaipėdos universitetu. Ten yra puikių dėstytojų, dalis jų atvyksta iš sostinės, taip pat yra sukurtos puikios mokymosi laboratorijos, tačiau visa tai nepakankamai viešinama, dėl to labai didelė rajono abiturientų dalis išvyksta iš pajūrio studijuoti į Vilnių, Kauną ar užsienį. Anot pedagogių, svarbu palaikyti ryšius ir su verslo bendrovėmis, būtų puiku, jei didžiųjų rajono bendrovių atstovai apsilankytų švietimo įstaigose ir kryptingai orientuotų jauną žmogų.

Tiek meras, tiek vicemerė teiravosi dėl patyčių švietimo įstaigose, specialiųjų poreikių turinčių vaikų integravimosi. Pedagogės pastebėjo, kad vaikai tampa tolerantiškesni ir atviresni. Tačiau pasitaiko atvejų, kai stigmatizavimas perduodamas iš tėvų.

Agnė ADOMAITĖ

A. VALAIČIO nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių