Po Kretingalės atvejo pribrendo pasiūlymai

„Kitų metų didelis iššūkis savivaldybėms, kad nebus, kam vadovauti mokykloms“, – įsitikinęs Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjas Algirdas Petravičius, kuris su Klaipėdos rajono savivaldybės mero pavaduotoja Violeta Riaukiene šį nerimą trečiadienį išsakė Lietuvos Respublikos Seime. Jų vizitą suderino LR Seimo narys Bronius Markauskas.

Visos Lietuvos problema

Rajono atstovai švietimo problemas aptarė su Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininku Eugenijumi Jovaiša, Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento direktoriumi Aidu Aldakausku ir Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėju švietimo ir kultūros klausimais Jonu Mickumi.

Anot A. Petravičiaus, mintis kreiptis į aukščiausias šalies institucijas pribrendo po Kretingalės atvejo, kai ilgametė Kretingalės vaikų lopšelio-darželio direktorė Regina Baranauskienė Nacionalinėje mokyklų vertinimo agentūroje negavo teigiamo kompetencijų vertinimo, nors jos gebėjimais neabejoja nei įstaigos darbuotojai, nei ugdytinių tėvai. Apie tai rašyta „Bangoje“ Vilijos Butkuvienės straipsnyje „Kretingališkiai tėvai mūru stojo už vadovės kompetencijas“.

„Tai ne tik Klaipėdos rajono, bet visos Lietuvos problema. Pavyzdžiui, per šių metų pirmąjį pusmetį Nacionalinėje mokyklų vertinimo agentūroje buvo vertinti 5 atstovai iš Alytaus rajono, nė vienas neatitiko reikalavimų, 4 iš Alytaus miesto – nė vienam nepasisekė, 4 iš Raseinių rajono – vėl tas pats. Iš 17 Vilniaus miesto pretendentų reikalavimus atitiko 8. Klaipėdos mieste iš 6 laimingi tik du. Iš Klaipėdos rajono vertinami buvo 8 kandidatai, 3 įveikė vertinimo kartelę. Manau, tokioje komisijoje turėtų dirbti ir švietimo sistemos praktikai, ne tik personalo atrankos specialistai“, – svarstė A. Petravičius. Jis pasakojo, jog kitąmet Klaipėdos rajone vyks 13 švietimo įstaigų vadovų konkursų, nes pagal naujus reikalavimus konkursai turi būti skelbiami ten, kur vadovo pareigas tas pats asmuo eina per 20 metų. Nors, pakeitus teisės aktus, ilgamečiams vadovams, dirbantiems daugiau nei 20 metų vienoje įstaigoje, ir sudaryta galimybė prašyti kompetencijas vertinti darbo vietoje, o ne Vilniuje, ramiau nuo to vadovams nepasidarė.

Biurokratizmas vilkina laiką

Rajono atstovai Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininkui E. Jovaišai išdėstė ir kitas problemas, su kuriomis susiduria Savivaldybės. Pavyzdžiui, skiriant į pareigas kultūros centro ar viešosios bibliotekos direktorių pakanka mero, o norint pareigas patikėti, kad ir mažiausios švietimo įstaigos direktoriui, būtinas Savivaldybės tarybos sprendimas. Tas pats ir atleidžiant. Toks biurokratizmas vilkina laiką.

Be to, vadovaujantis Švietimo įstatymo nuostatomis ir švietimo ir mokslo ministro patvirtinta konkursų organizavimo tvarka, sudaroma komisija, kurioje lygiateisio nario teisėmis yra mokinys (jei mokykloje yra 16 metų sulaukusių mokinių). Komisijoje dalyvaujantys tėvai neprivalo turėti aukštojo išsilavinimo, tačiau pretendento vertinimo kriterijai yra sudėtingi ir tam reikia specifinių žinių. Pavyzdžiui, komisijos nariai vertina ir pretendento gebėjimus numatyti įstaigos strateginę veiklos kryptį, formuoti ir įgyvendinti veiksmingą personalo politiką, nustatyti materialinių, finansinių išteklių poreikį, jų šaltinius bei paskirstymo prioritetus, gebėjimą užtikrinti, kad mokinių mokymasis būtų siejamas su vietos kultūra. Taip pat neaišku, pagal kokius kriterijus vieną asmenį į konkurso komisiją turi pasiūlyti mokyklos socialiniai partneriai.

Tikimasi, jog į išsakytas pastabas, siūlymus bus atsižvelgiama ir direktorių skyrimo, vertinimo tvarka bus tobulinama.

Agnė ADOMAITĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių