Naujų aikštelių Karklėje ledai pajudėjo
Karklės kaime esantį pajūrio ruožą pamėgę poilsiautojai ilgus metus skundžiasi, kad šalikelės nepritaikytos statyti automobiliams. Klaipėdos rajono savivaldybė pagaliau į priekaištus įsiklausė. Prie populiariausio Olando Kepurės skardžio rengiamos naujutėlaitės vietos mašinoms. Deja, kol kas nesprendžiama, ar šiame ruože palikti automobiliai bus saugesni, mat Karklė pagarsėjusi vagystėmis.
Žvyre palikti nebeteks
Automobilių stovėjimo aikštelė rengiama kelyje Klaipėda–Karklė–Dargužiai, 8,56–8,71 km ruože. Anksčiau prie Olando Kepurės atvykę poilsiautojai turėdavo mašinomis ristis į žvyrą, bet ilgamečio nepatogumo netrukus neliks. Aikštelei skirtas 0,2269 ha plotas dabar apaugęs eglėmis ir retomis pušimis. Šioje vietoje atsiras 23 vietos lengviesiems automobiliams, dvi automobilių vietos neįgaliesiems ir viena autobusui sustoti. Aikštelės plotis – 8 m, ilgis – 145 m. Bendras aikštelės su asfaltbetonio danga plotas bus 1 395 m². Reikės iškirsti 102 medžius ir išrauti kelmus.
Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Kristina Jokubaitytė informavo, kad aikštelės įrengimas kainuos 95 754 Eur. Rangos darbus atlieka UAB „Žemkasa“. Projektą finansuoja Savivaldybė.
Viltis – Vyriausybėje
Automobilių statymo Karklėje bėdą spręsti nori ir VĮ „Klaipėdos regiono keliai“. Dar prieš trejus metus kelininkai parengė techninį kelio per Karklės gyvenvietę atnaujinimo projektą. Jame numatyta ne tik atnaujinti asfalto dangą, įrengti apšvietimą ir dviračių takus, bet ir tris nedideles automobilių stovėjimo aikšteles. Projekto vertė tuomet siekė 14,2 mln. litų (4,11 mln. Eur).
Klaipėdos rajono savivaldybės meras Vaclovas Dačkauskas „Bangą“ informavo, kad pastarasis projektas „užstrigęs“, mat LR automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos yra nurodžiusi pusę projekto vertės padengti iš Klaipėdos rajono savivaldybės biudžeto. 7 mln. Lt (dabar – 2,02 mln. Eur) Savivaldybė skirti neišgali. „Dėl šio projekto buvome LR automobilių kelių direkcijoje bei „Regiono keliuose“. Mūsų prisidėjimo reikėtų automobilių aikštelėms įrengti, šaligatviams, apšvietimui, lietaus kanalizacijos tinklams nutiesti. 7 mln. Lt mums tikrai per didelė suma, dėl to rengsime raštą Vyriausybei ir prašysime skirti finansavimą iš investicinių projektų lėšų“, – dėstė meras. Jis tikisi, kad Vyriausybės nariai rajono projektą įvertins kaip prioritetinį: „Karklės kelias patenka į tarptautinės reikšmės ruožą, dėl to jis yra svarbus. Be to, turistai yra pamėgę dviračių taką į Palangą, o 2,8 km ruožas dabar tikrai nesaugus.“
Vagis baidys paskui
Pajūryje bet kur paliekamus automobilius ypač pamėgę vagys. Ilgus metus Klaipėdos AVPK Klaipėdos rajono policijos komisariato pareigūnai bando įtikinti, kad problema išsispręstų įrengus saugomas aikšteles. Tačiau kol kas nekalbama, ar planuojamos automobilių aikštelės bus kaip nors prižiūrimos.
Aikštelė prie Olando Kepurės skardžio bus įrengta dar šiemet. Visgi kol kas joje nėra numatyta vaizdo filmavimo kamerų ar kitokių apsaugos būdų. Anot mero V. Dačkausko, jau įrengus aikštelę būtų galima ieškoti įmonės, kuri už mokestį sutiktų ją prižiūrėti. Esą VĮ „Regiono keliai“ parengtame projekte irgi nėra sprendžiamas mašinų saugumo klausimas. „Jei bus poreikis, jį spręsti turės Savivaldybės Saugaus eismo komisija ir lygiai taip pat kalbėtis dėl aikštelių apmokestinimo arba nuomos tam, kuris sutiks prižiūrėti“, – saugumo perspektyvą įsivaizduoja meras.