Nuomonės formuotojai apakina sekėjus

Asociatyvi nuotr.

Akivaizdu: šiandien informacijos šaltinių gausa glumina, ypač influencerių – nuomonių formuotojų – skleidžiamos žinios. Kokybiškas turinys, kaip ir daugelis dalykų mūsų kasdienybėje, yra siekiamybė. Deja, ne realybė. Šiomis dienomis tai įrodo „įžymybių“ Viktorijos Siegel ir Lauryno Suodaičio šeimos skandalėlis.


Socialiniuose tinkluose idealiomis spalvomis piešę savo gyvenimą iš apakusių sekėjų krovėsi nemažus pinigus. Jų turto vertė – didžiulė, o kokia tokios informacijos žmonėms vertė?
Statistikos duomenimis, Lietuvoje yra apie 150 nuomonės formuotojų, turinčių per 100 tūkstančių sekėjų. Įprastai influenceriais (angl. influencer reiškia reklama) tampa žinomi ir gerai viešumoje pažįstami žmonės, kurių žinios ir išmanymas tam tikrose srityse sudaro prielaidas pasitikėti jų nuomone ir rekomendacijomis. O kad tūlas sekėjas nenumotų ranka į reklamuojamas paslaugas ir prekes, jie savo socialines paskyras dar paįvairina asmeninio gyvenimo akimirkomis. Galbūt dėl šios priežasties Lietuvoje populiariausi nuomonės formuotojai – būtent pramogų pasaulio atstovai. Tikėtina, kad asmeninis jų gyvenimas sekėjams rūpi labiau, nei išprusimas ar net reklaminiai postai. Kita vertus, sunku patikėti, kad influenceriai, dosniai viešinantys savo asmeninį gyvenimą, turi pakankamai kompetencijų kalbėti apie dalykus, kuriems būtinas tam tikras išsilavinimas ir kompetencija, pvz., vitaminų lašines. Štai kodėl dažniausi jų sekėjai – jauni žmonės, turintys begales laiko, didžiulį poreikį pirkti ir vartoti be atokvėpio. Juos dažnai nesunku įtikinti ir formuoti požiūrį. Daug dirbantys, uždirbantys ir lydimi finansinės gerovės asmenys dažnai neturi poreikio viešintis, nes daugiau laiko skiria darbui, o ne žodžiams ir trokštamo gyvenimo vaizdams socialiniuose tinkluose.
Kažkodėl Lietuvoje manoma, kad žmonėms iš tiesų labai svarbu žinoti, kas ką turi, įsigijo, ketina pirkti, ką ir iš kokių indų valgo. Kokia yra informacijos, kad lietuviška žvaigždutė viešai parodė nepriekaištingą kūną, esmė ir prasmė? Galiausiai ar iš tiesų būtina informacija, kas ir kokiu automobiliu važinėja, kokį namą stato ir kokios veislės jų šuo ar katė? Dar viena populiari šių dienų turinio kūrėjų aktualija – nuolatinės grandiozinės permainos, be kurių šiuolaikinis gyvenimas tampa blankus. Užtat beveik nė vienas nepasako, kaip ketina tų permainų siekti. Akivaizdu, kad norai ir ketinimai socialiniuose tinkluose yra painiojami su tikrais pokyčiais. Štai kodėl daugelis lietuviško turinio kūrėjų į dalies, o ypač jaunų, besifomuojančių asmenybių gyvenimą įneša ne aiškumo, bet tik daugiau sumaišties. Jų socialiniuose tinkluose kuriamas gyvenimas ir įvaizdis žadina smalsumą, bet anaiptol nėra realus. Tada, žiū, ir patys influenceriai pradeda skųstis, kad visi juos puola, pavydi ir tyčiojasi. Kadaise viena labai populiari nuomonės formuotoja tai įvardijo „grupiniu prievartavimu“. Kai dėmesys yra telkiamas į tai, kas ryšku, spigu ir akina, patirtys tų, kurie iš tiesų šiuo sudėtingu laikmečiu padėtų išgyventi, dažnai taip ir lieka nepastebėtos.
Vilma SRĖBALIŪTĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių