Pritrūkus vietų Klaipėdą pasiekė stačiomis

Kelionė iš Gargždų į Klaipėdą neįgaliajai apkarto. Nors prašė, vietos atsisėsti esą negavo ir prastovėjo visas dvi dešimtis kilometrų. Vietiniais maršrutais keleivius vežanti UAB „Vežeta“ tokią situaciją vadina nesusipratimu ir svarsto, kad kitiems keleiviams greičiausiai pritrūko mandagumo.

Atvažiavo per mažas

Kiškėnų kaime gyvenanti Birutė Brusokienė pirmadienį ryte iš Gargždų teigė važiavusi į gydymo įstaigą uostamiestyje. Moteris prisipažino turinti negalią, tad tikėjosi sėdimos vietos. Tačiau tądien 8.40 val. maršruto autobusas esą atvažiavo mažesnis nei įprastai ir akimirksniu buvo perpildytas. „Nesiryžau prašyti kitų keleivių atsisėsti“, – prisipažino moteris. Anot jos, autobuse turėtų būti specialios vietos neįgaliesiems. „Kartais tuo pačiu maršrutu veža geri, dideli autobusai. Tada problemų nekyla. Šį kartą neįgaliajam vietos nebuvo“, – apgailestavo klientė.

UAB „Vežeta“ direktorius Romanas Galdikas nustebo išgirdęs priekaištą. Anot jo, darbo dienomis rytais į Klaipėdą ir iš jos kursuoja dideli, 40–50 vietų autobusai. Tokį poreikį diktuoja daugiausia iš Dauparų kaimo ir apylinkių vežami moksleiviai. Suaugusiųjų į tokius maršrutus sėda mažai. „Mūsų autobusuose pirmosios keturios sėdynės būna skirtos neįgaliesiems ir mamoms su mažais vaikais. Nežinau, kas įvyko šį kartą ir kodėl keleivė nerado vietos atsisėsti. Čia ne tik taisyklės turėtų galioti, bet ir keleivių mandagumas“, – svarstė direktorius.

Jis patikslino, kad pirmadienį į Klaipėdą išties vežė tik 30 vietų autobusas, tačiau vairuotojas esą per reisą keleivių skundų nesulaukė.

UAB „Vežeta“ turi per 40 įvairių autobusų. Anot direktoriaus, Per Vėžaičius į Klaipėdą kasdien kursuoja du autobusai, o po rajono pakraščius važinėja mažesni, iki 25 sėdimų vietų.

Beje, Keleivių ir bagažo vežimo kelių transporto taisyklės konkrečiai nenumato, kokiu būdu turi būti užtikrintas patogumas neįgaliesiems. Išlyga taikoma tik važiuojantiesiems su neįgaliojo vežimėliu – pastarąjį privalu įkelti į autobusą.

Kontrolė – epizodinė

Stovinčių keleivių vežti nėra draudžiama. Valstybinės kelių transporto inspekcijos atstovai „Bangai“ aiškino, kad stovinčių keleivių vežimą reglamentuoja kiekvienos transporto priemonės registracijos dokumentas. Tad išsirikiavę keleiviai važiuojančiame autobuse ne visada reiškia pažeidimą. R. Galdikas „Bangą“ tikino, kad įmonės autobusai tikrinami įvairių institucijų: pradedant vežėją samdančia Klaipėdos rajono savivaldybe, baigiant Valstybine kelių transporto inspekcija, kelių policija ar uostamiesčio viešojo transporto kontrolieriais.

Visgi Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vyr. specialistė Violeta Brazlauskienė paaiškino, kad Savivaldybės kontrolė tėra epizodinė. Specialistė ir pati yra sulaukusi gyventojų nusiskundimų dėl esą keleivius vežančių per mažų autobusų. „UAB „Vežeta“ darbo dienomis keleivius turi vežti dideliais autobusais, dažniausiai jie būna 39 arba 50 vietų. Mažesni autobusai gali kursuoti tik savaitgaliais ir ne darbo dienomis, kai nėra mokinių srauto. Visus autobusus Savivaldybė yra įvertinusi. Jie techniškai tvarkingi, nors nenauji. Autobuso amžius nėra reglamentuotas jokiuose teisės aktuose“, – teigė V. Brazlauskienė.

Samdys tikrintojus

Tikrinti, ar autobusų vairuotojai laikosi nustatytos keleivių vežimo tvarkos, Savivaldybė yra pavedusi Viešosios tvarkos skyriui. „Pernai norėjome pirkti atskirą vežėjo kontrolės paslaugą. Deja, Taryba strateginiame plane tam lėšų nenumatė. Tikimės, kad pinigų atsiras šiemet. Jei vežėją kontroliuotų paskirta įmonė, tikrinimai būtų daug dažnesni“, – įsitikinusi pašnekovė. Tokiai paslaugai reikėtų per 11 tūkst. eurų.

UAB „Vežeta“ keleivių vežimo vietiniais maršrutais konkursą laimėjo 2013 m., jis galios 5 metus. Numatyta galimybė sutartį dar pratęsti, jei vežėjo atžvilgiu nebus nusiskundimų. Visgi konkurencijos „Vežetai“ rajone nėra. Minėtame konkurse įmonė dalyvavo vienintelė, mat kelios dešimtys autobusų – nelabai patraukli investicija rinkos naujokams.

Klaipėdos rajone „Vežetos“ visuomeninis transportas aptarnauja 22 maršrutus. Vyriausybės nutarimas reglamentuoja, kad Savivaldybė tokios paslaugos operatoriui apmoka negautas pajamas, t. y. sumą, susidariusią už skirtas lengvatas.

2014 m. Savivaldybė „Vežetai“ kas mėnesį turėdavo sumokėti apie 30 tūkst. Lt (apie 8 690 Eur). Panaši suma kiekvieną mėnesį dar mokėta atskirai už moksleivių vežimą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content