Pusė automobilių – be tinkamų gesintuvų
Paskutinėmis rugpjūčio dienomis Gargždų PGT inicijuotos akcijos „Saugus automobilis“ metu kartu su rajono Policijos komisariato pareigūnais tikrino transporto priemones. Tvarkingus gesintuvus turėjo ketvirtadalis vairuotojų, beveik pusės patikrintųjų gesintuvų galiojimo laikas buvo pasibaigęs, o trečdalis neturėjo jokio gesintuvo.
Klaipėdos rajone kasmet daugėja liepsnojančių automobilių. Pasak Gargždų PGT valstybinės priešgaisrinės priežiūros poskyrio viršininko Arūno Armalio, anksčiau vidutiniškai per metus kildavo apie 20 automobilių gaisrų, o šiemet jau užregistruoti 27 – daugiau nei praėjusiais metais.
„Dažniausiai kilus gaisrui, automobilio vairuotojas neturi kuo gesinti: pasibaigęs gesintuvo galiojimo laikas ir jis tinkamai neveikia, – kalbėjo A. Armalis. – Automobilyje daug degių detalių ir kol atvyksta ugniagesiai, neslopinamos liepsnos nepataisomai suniokoja automobilį. Todėl kiekvienam vairuotojui būtina turėti tinkamą gesintuvą, kad pastebėję gaisrą vairuotojai jį slopintų patys, kol sulauks ugniagesių pagalbos.“
Taigi paskutinėmis rugpjūčio dienomis Agluonėnų gyvenvietėje ir Kretingalės miestelyje pareigūnai stabdė ir tikrino transporto priemones. Iš patikrintų 103 automobilių ketvirtadalyje buvo tinkami gesintuvai. „Tai džiugina, nes prieš porą metų juos turėjo tik dešimtadalis automobilių vairuotojų“, – teigė A. Armalis.
Beveik pusėje tikrintų automobilių gesintuvų galiojimo laikas buvo pasibaigęs, o 30 vairuotojų neturėjo jokio. Šį kartą jie buvo įspėti, nors galėjo bausti ir policijos, ir Gargždų PGT pareigūnai.
A. Armalis pasakojo, jog tarp sustabdytų transporto priemonių pasitaikė sunkvežimis, pritaikytas vežti pavojingus krovinius. Jame, kaip reikalaujama, buvo tvarkingas gesintuvas.
Akcijos metu apžiūrėti automobilių skyriai, nes dvi pagrindinės gaisrų priežastys – gedimas automobilio elektros įrangoje ir kuro sistemoje. „Kaip ir anksčiau, nustatyta, kad vairuotojai papildomai įsirengę nekokybiškus elektros laidus, neizoliavę sujungimų. Be to, nevalomi tepalai nuo kaistančių variklio detalių. Pasitaiko, kad nesandari kuro sistema, – kalbėjo A. Armalis. – Variklio skyriuje, ties priekiniais žibintais esančioje ertmėje, vairuotojai laiko degias medžiagas, skudurus, kurie tampa gaisro priežastimi. Pastebėta, jog kai kuriuose automobiliuose nepritvirtinti akumuliatoriai.“
Pareigūnas pasidžiaugė, kad per reidus patikrinus kelis kombainus, visuose buvo gesintuvai, bet kai kurie neturėjo nedegaus audeklo, kuris privalomas kombainuose.