„RadijoGAMA“: klausytojus išlaikysime kūrybiškai keisdamiesi

Visuomenėje neretai girdime, kad šiais laikais ką nors kurti vien tik iš idėjos yra nelengva. Bet visgi mėginti verta. Apie kūrybinę patirtį nesiekiant vien komercinių tikslų kalbamės su Klaipėdos krašto radijo stoties „RadijoGAMA“, FM 99 MHz vadovu Arūnu Graželiūnu ir programų vadove Janina Silkauskiene.

Jau devynerius metus transliuojančioje „RadijoGAMOJE“ neišgirsite kriminalų, horoskopų ir virtuvės temų. Jos turinyje vyrauja kultūrinės, šviečiamojo pobūdžio laidos, netrūksta visuomeninio gyvenimo diskusijų. Šioje stotyje ne tik Žemaitijos metais gerbiamas ir žemaitiškas žodis, itin daug dėmesio skiriama Klaipėdos krašto istorijai. Būtent už šios tematikos prasmingus laidų ciklus „RadijoGAMA“ yra ne kartą pelniusi Lietuvos radijo ir televizijos komisijos tradicinio konkurso „Pragied­ruliai“ laureatų titulą.

Kas padeda Klaipėdos krašto nedidelei radijo stočiai išlaikyti savo klausytojus? A. Graželiūnas nedvejodamas sako, jog viena iš svarbiausių priežasčių yra ta, kad transliuojama gera muzika. Ji yra labai įvairi, nestandartinė. Galima išgirsti ir pop, ir džiazo, ir net sunkiojo roko. Tačiau visuomet yra stengiamasi kuo rečiau groti tuos pačius kūrinius, ieškoma vis ko nors naujo. Kitas būdas išlaikyti savo klausytojų auditoriją yra racionalus laidų laiko pasirinkimas. Kaip sako pašnekovas, negalima siūlyti kažkokios rimtos laidos tuo laiku, kai klausytojas vakare per spūstis grįžta namo iš darbo. Tuo metu jis visiškai nesusikaups, jam visuomeninių, politinių ar kultūrinių aktualijų laidos nerūpės ir jis jų neklausys.

„RadijoGamos“ studijoje praėjusią savaitę transliuotoje Klaipėdos rajono laikraščio „Banga“ laidoje su Jono Lankučio viešosios bibliotekos direktoriaus pavaduotoja Diana Cipariene kalbėtasi apie neseniai išleistą Klaipėdos rajono kūrėjų almanachą ir tradicinius vasaros skaitymus a. a. tautodailininko Vytauto Majoro sodyboje Jurgiuose. Klausimą apie jaunimo su regėjimo negalia kūrybą laidos moderatorė redaktorė Vilija Butkuvienė uždavė ir man, Vilniaus universiteto žurnalistikos praktikantei.Dar vienas labai svarbus dalykas – nežiūrėti į savo kuriamą darbą vien tik kaip į verslą. „Radijas negali būti vien verslas. Jei jau norisi į jį žiūrėti būtent taip, tada tai verslas su visuomenine misija. Į kūrybą reikia įdėti labai daug savęs. Turi norėti kažką pasakyti kitam žmogui. Jam perduoti žinią, skatinti mąstyti“, – įsitikinęs A. Graželiūnas. Jis neslepia, kad kūrybinį darbą gali užgožti rutina. Ir labai svarbu yra jai nepasiduoti. Programų vadovė J. Silkauskienė pripažįsta, kad išlikti rinkoje yra labai sunku, o lemia ne vien rutina. „Tai atsisakymas visko materialaus, reikia atsiduoti savo idėjai ir neaišku, kiek dešimtmečių tai darysi net nežinodamas, ar padarysi“, – samprotauja pašnekovė.

„RadijoGAMA“ laidų kūrėjai pripažįsta, kad jei nesinori eiti tuo keliu, kuriame svarbiausi tik pinigai, reitingų lenktynės, reikia tiesiog keistis, gebėti patraukliai perteikti naują informaciją, nekopijuoti kitų. Anot pašnekovų, svarbiausia būti drąsiam ir nebijoti eksperimentuoti. „Ko gero, kartais yra lengviau gauti vėliavą ar titulą, bet sunkiau jį išlaikyti ir nešti“, – apibendrina A. Graželiūnas.

Klaipėdos rajono laikraščio „Banga“ pasiūlytos kultūros ir jaunimo aktualijų laidos „RadijoGAMOS“ eteryje skamba jau ne pirmus metaus. Šį laidų ciklą iš dalies finansuoja Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas. Tai galbūt irgi savotiškas eksperimentas, kaip bendradarbiaudamos regioninės žiniasklaidos priemonės gali sukurti patrauklų klausytojams radijo produktą.

Aistė VILKIŠIŪTĖ

A. GRAŽELIŪNO nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content