Moksleiviams reikalingi profesijos pasirinkimo vedliai

Projekto „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme“ Klaipėdos rajono profesinio veiklinimo organizatorių „Vaivorykštės“ gimnazijoje praėjusį ketvirtadienį surengtoje diskusijoje apibendrinti pirmojo etapo, vykusio rugsėjo–balandžio mėnesiais, rezultatai.

 

UAB „Hidrostatyba“ valdybos pirmininkas Jonas Dumašius, kurio įmonė ypač atsakingai priėmė moksleivius pažintinių vizitų metu, įsitikinęs, kad Vyriausybė turi priimti palankius teisinius aktus, suteikti mokestines lengvatas darbdaviams, įsiliejusiems į moksleivių profesinį veiklinimą. Klaipėdos regiono vyresnioji karjeros konsultantė, uostamiesčio pedagoginės psichologinės tarnybos vadovė U. Petraitienė įsitikinusi, kad sistemingą profesinio veiklinimo procesą užtikrintų karjeros ugdymo specialistai, dėl kurių etatų įsteigimo mokyklose reikėtų iš apačios raginti ir Švietimo ir mokslo ministeriją.Laimė, kai ryte norisi į darbą, o vakare – namo. Šią sentenciją žinome kiekvienas, bet kaip padaryti, kad profesijas, kurios teiktų kasdienybės džiaugsmą, pasirinktų ateities karta – moksleiviai? Tokia aktualia tema diskutavo profesinio veiklinimo, ugdymo karjerai specialistai, pedagogai, verslo atstovai.

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro projekto „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme“ Klaipėdos rajono profesinio veiklinimo organizatorių „Vaivorykštės“ gimnazijoje praėjusį ketvirtadienį surengtoje diskusijoje apibendrinti pirmojo etapo, vykusio rugsėjo–balandžio mėnesiais, rezultatai.

Dažniausiai taikomi profesinio veiklinimo metodai – susitikimai su savo profesiją puikiai įvaldžiusiais žmonėmis jų darbovietėse, pažintiniai ir patyriminiai vizitai, išvykos į įmones, įstaigas, organizacijas, praktinė veikla pagal sutartį ir kt. Mokiniai, susipažinę su realia darbine aplinka, specialistais, įsigilinę į atskiros profesijos privalumus, sunkumus ir perspektyvas, gryninasi savo profesinius ketinimus, motyvuočiau planuoja būsimą karjerą. Rajono moksleiviams, dalyvavusiems projekto vizituose į įvairias įmones, organizacijas, bendroves, padarė įspūdį, kad „Hidrostyboje“ susitikimuose dalyvavo net pats valdybos pirmininkas Jonas Dumašius, „Vakarų spaustuvė“, spausdinanti ir „Bangos“ laikraštį, mokiniams išdavė net sertifikatus, o Policijos komisariate moksleiviams nuo įdomių pristymų net kvapą užgniaužia ir t. t.

7 proc. mokinių, dalyvavusių pažintinėse ar patyriminėse išvykose į įvairias įmones, įstaigas, organizacijas, atsakė, kad nepatiko, 27 proc. – patiko, bet nelabai naudinga, 65 proc. – patiko ir naudinga.

„Klaipėdos regione būtent Klaipėdos rajonas, taip pat Telšių, Mažeikių yra pasiekę geriausių rezultatų, ypač sudarydami sutartis su socialiniais partneriais, ieškodami galimybių patenkinti mokinių poreikius išvažiuoti būtent į tokias įmones, įstaigas, kurios juos labiausiai domina“, – tardama įžanginį žodį pastebėjo Ulijana Petraitienė, Klaipėdos regiono vyresnioji karjeros konsultantė, uostamiesčio pedagoginės psichologinės tarnybos vadovė.

Švietimo skyriaus vedėjas A. Petravičius, Švietimo centro direktorė R.Sirutienė, Švietimo skyriaus vyr. specialistė R. Žvaginienė diskusijoje nagrinėjo profesinio veiklinimo problematiką.Lietuvoje, vykdant minėtą projektą, sudarytos 769 sutartys su socialiniais partneriais, rajone – su keliasdešimčia. Geriausi atsiliepimai išsakyti apie uždarąsias akcines bendroves „Hidrostatyba“, „Gargždų banga“ bei „Vakarų spaustuvė“, „Litana ir ko“, „Vinetu kaimas“, Klaipėdos rajono policijos komisariatą. Jų vadovams įteiktos nuoširdžios Klaipėdos rajono savivaldybės vadovų padėkos.

Iš 3 153 penktų–dvyliktų klasių įvairių rajono mokyklų mokinių net 2 081 mokinys dalyvavo pažintiniuose ar patyriminiuose vizituose. „Iš tiesų skaičius bus dar didesnis, nes kai kurios išvykos vyks ir balandį, be to, griežta apskaita leido tik kartą paminėti mokinio pavardę, o jei jis dalyvavo net keliuose susitikimuose, duomenų bazėje tai nebuvo fiksuojama“, – vieningai tvirtino profesinio veiklinimo koordinatorės Klaipėdos rajone Laimutė Gegieckienė, Jolanta Židickienė, Liudmila Bakanovaitė.

Diskutuodami pedagogai pasidžiaugė, kad projekto veikla buvo gerai koordinuojama, pažintinės išvykos – tikslingos ir įdomios, netgi gebėta susitikimuose įgytas žinias integruoti į mokomuosius dalykus. Tačiau akcentuota, kad efektyvesnis esąs intensyvus veiklinimas, kai mokinys yra atitinkamai parengiamas, motyvuojamas, bet tam reikia daugiau pastangų ir laiko.

Klaipėdos regiono vyresnioji karjeros konsultantė U. Petraitienė įsitikinusi, kad profesinis veiklinimas būtų sistemingas ir kokybiškas savivaldybėse, būtina steigti karjeros ugdymo koordinatoriaus pareigybes. Suabejojęs tokių etatų tikslingumu ir finansavimo galimybėmis nedidelėse mokyklose, rajono Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjas Algirdas Petravičiaus pasidžiaugė projekto naudingumu ir nuoširdžiai padėkojo visiems jo dalyviams.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių